لمینت در pcb

۶ بازديد
لمینت ها که گاهی به آن لمینت های مسی نیز می گویند، با سخت شدن لایه های پارچه در دما و فشار بالا با رزین ترموست ایجاد می شوند. این فرآیند ضخامت یکنواختی را تشکیل می دهد که برای برد مدار چاپی ضروری است. هنگامی که رزین پخت شد، ورقه‌های PCB مانند یک کامپوزیت پلاستیکی هستند، با ورق‌های فویل مسی در دو طرف، اگر تخته شما دارای تعداد لایه‌های بالایی است، لمینت باید از شیشه بافته شده برای ثبات ابعادی ساخته شود.

 PCB سازگار با RoHSPCBهای سازگار با RoHS آنهایی هستند که از محدودیت مواد خطرناک اتحادیه اروپا پیروی می کنند. ممنوعیت استفاده از سرب و سایر فلزات سنگین در محصولات مصرفی است. هر قسمت از تخته باید عاری از سرب، جیوه، کادمیوم و سایر فلزات سنگین باشد. 
ماسک جوشکاریSoldermask یک پوشش اپوکسی سبز رنگ است که مدارهای روی لایه های بیرونی برد را می پوشاند. مدارهای داخلی در لایه های پیش آغشته قرار دارند، بنابراین نیازی به محافظت ندارند. اما لایه های بیرونی، اگر بدون محافظت باقی بمانند، به مرور زمان اکسید شده و خورده می شوند. Soldermask این محافظت را برای سیم های بیرونی PCB فراهم می کند.

 
نامگذاری - صفحه ابریشمنامگذاری، یا گاهی اوقات صفحه ابریشم نامیده می شود، حروف سفیدی است که در بالای پوشش ماسک لحیم کاری روی PCB ها مشاهده می کنید. چاپ صفحه معمولاً آخرین لایه برد است که به سازنده PCB اجازه می دهد تا برچسب هایی را روی قسمت های مهم برد بنویسد. این یک جوهر ویژه است که نمادها و ارجاعات اجزا را برای مکان اجزا در طول فرآیند مونتاژ نشان می دهد. نامگذاری حروفی است که نشان می دهد هر جزء در کجای تابلو قرار می گیرد و گاهی اوقات جهت مولفه را نیز ارائه می دهد

 

هر دو ماسک لحیم کاری و نامگذاری معمولاً سبز و سفید هستند، اگرچه ممکن است رنگ های دیگری مانند قرمز، زرد، خاکستری و سیاه را ببینید که محبوب ترین آنها هستند.

 

Soldermask از تمام مدارهای روی لایه‌های بیرونی PCB محافظت می‌کند، جایی که ما قصد اتصال قطعات را نداریم. اما ما همچنین باید از سوراخ‌ها و پدهای مسی که قصد داریم قطعات را لحیم و نصب کنیم، محافظت کنیم. برای محافظت از این نواحی و اطمینان از اتصال لحیم کاری خوب، معمولاً از پوشش‌های فلزی مانند نیکل، طلا، لحیم کاری قلع/سرب، نقره و سایر پوشش‌های نهایی استفاده می‌کنیم که فقط برای تولیدکنندگان PCB در نظر گرفته شده است.

 همچنین شما میتوانید بردی را که دارید کپی بزنید و عینا از روی آن بسازید. برای کپی برد مدار چاپی پیشنهاد میکنم سایت های زیر را هم ببینید
https://mokhtari-elect.ir/

https://jlcpcb.com/

https://www.iesltd.ca/