شهر های فراموش شده ی توریستی دنیا

۴ بازديد
دبرسن، مجارستان
این شهر به خاطر جشنواره هایی که هر ساله برگزار می کند، مانند جشنواره گل، جشنواره جاز، و جشنواره های موسیقی کرال و نظامی شناخته شده است. ساعت گل برای اولین بار در سال 2009 در این شهر ارائه شد و با بال های درخت خرما که یکی از نمادهای دبرسن است تزئین شده است.

پارک Hortobagy، تئاتر Csokonai و موزه Déri که در ساختمانی به سبک نئوباروک در قلب شهر قرار دارد و یکی از بهترین مجموعه آثار فرهنگی و تاریخی در کل مجارستان را در خود جای داده است، ارزش دیدن را دارند.

آنکارا، ترکیه
پایتخت ترکیه و دومین شهر پرجمعیت این کشور در سواحل انگوری سو ساخته شده است و یک کلان شهر مدرن اروپایی است که آثار تاریخی پراکنده ای از تاریخ پرتلاطم خود دارد. منظره مملو از قلعه های قدیمی و خرابه های فرهنگ های مختلف مانند از هیتی ها و فریگی ها، بلکه با بناهای تاریخی دوره های هلنیستی، رومی، بیزانسی و عثمانی. این شهر مدرن همچنین دارای ساختمان های دولتی چشمگیر، دانشگاه های بزرگ، پایگاه های نظامی، کنسولگری ها، زندگی شبانه پر جنب و جوش و قدیمی ترین پارک آنکارا، Genslik است.

پلوودیو، بلغارستان
پایتخت فرهنگی اروپا برای سال 2019 را نمی توان از این فهرست غافل کرد.

از جاذبه های شهر قدیمی می توان به تئاتر رومی، استادیوم رومی، آگورا رومی، قنات رومی، مسجد، حمام های ترکی اشاره کرد.
از جمله ساختمان های قابل توجه دوران رنسانس ملی، اقامتگاه کویومزتوغلو تنبافروش ثروتمند که امروزه موزه قوم شناسی (فولکلور) شهر را در خود جای داده است، اقامتگاه بازرگان استپان هندلیان یا خانه هندلیان، "خانه لامارتین" یا خانه لامارتین ها. محل اقامت ثروتمندان، خانه بالابانف یا بالابانوف که موزه تاریخی را در خود جای داده است. تور خود را از خیابان TsankoLavrenov شروع کنید، جایی که بیشتر مناظر شهر قدیمی در آن متمرکز شده‌اند و در خیابان‌های سنگ‌فرش شده با عمارت‌های زیبا پرسه بزنید.

تروندهایم، نروژ
خورشید نیمه شب در تروندهایم مشاهده می شود، یعنی در تابستان خورشید در این منطقه در ساعت 3 بامداد طلوع می کند و پس از ساعت 11 شب غروب می کند، در حالی که در زمستان در ساعت 10 صبح طلوع می کند و بعد از 2 بعد از ظهر غروب می کند. مسافر می تواند با شروع از مرکز تاریخی شهر را کشف کند.

کلیسای جامع نیداروس که قدمت آن به سال 1070 برمی‌گردد، موزه مردمی تروندلاگ و موزه پاپ و راک راکهایم که در ارائه‌های خود از چندرسانه‌ای دیجیتالی استفاده می‌کند، ارزش بازدید دارند.
پل شهر قدیمی با نام مستعار "دروازه خوشبختی" نیز شناخته می شود و قدمت آن به سال 1681 باز می گردد.

تورین، ایتالیا
دومی نیازی به توصیه های خاصی ندارد، مانند رم، ونیز و فلورانس به سادگی آن گردشگری را که شایسته آن است ندارد.

تورین که به تولید ماشین های شکلاتی و فیات معروف است، اگر تصمیم بگیرید تعطیلات بعدی خود را در آنجا بگذرانید، لحظات فوق العاده ای را برای شما رقم خواهد زد.

یکی از بزرگترین جاذبه هایی که در تورین خواهید دید، مول آنتونلیانا است که یک برج بزرگ، با معماری عالی و زیبایی کلاسیک و آنقدر خاص است که به آن برج ایفل کوچک ایتالیا می گویند.
این شهر همچنین خانه موزه مصر (Museo Egizio) است که یکی از چشمگیرترین مجموعه های مصنوعات مصری را در جهان به نمایش می گذارد. اگر در Piazza Castello و Via Roma قدم بزنید، بسیاری از مهم ترین دیدنی های شهر را خواهید دید. در پارک والنتینو یک قلعه قرن هجدهم، یک باغ گیاه شناسی و یک دهکده قرون وسطایی را خواهید دید. وقتی گرسنه شدید، پاستا، شراب محلی و قهوه را در تراتوریاهای این منطقه امتحان کنید.

داده ها و ویژگی های معماری اسپانیایی

۴ بازديد
یکی از بزرگترین جواهراتی که اسپانیا هر ساله به میلیون ها گردشگر نشان می دهد، معماری آن است. سفر به اسپانیا به معنای شناخت بخشی از ماهیت آن است و بر زندگی روزمره کل کشور تأثیر می گذارد.

از آنجا که تأثیر اعراب در بسیاری از آثار او درک می شود، این پیام ثابت در مواجهه با متریک، قابل اندازه گیری، و سیستمی که در آثار گائودی می بینیم، احساس می شود، که به نظر می رسد به خطوط مستقیم به عنوان دشمن نگاه می کند. از هنر واقعی . می‌توانیم درک کنیم که آنچه در معماری اسپانیایی است، در واقع یک بنای تاریخی است که با گذشت زمان، به نمایندگی از یک قوم و سبک و جوهر آن ختم شده است.

شبه جزیره ایبری مکانی است که در طی قرن ها تمدن های مختلفی در آن شکل گرفته است. چندین فرهنگ نیز در اینجا حضور داشتند. این واقعیت است که معماری و هنر اسپانیایی را بسیار غنی و متنوع می کند. مطمئناً هرکسی که به دوره باستان علاقه دارد چیزی برای خود پیدا خواهد کرد. بیشتر آثار تاریخی این دوره مربوط به زمانی است که رومیان بر این سرزمین ها حکومت می کردند.
سبک های مختلف معماری در مناطق مختلف اسپانیا

اگر بخواهیم بقایای قنات ها را ببینیم، حتما باید به سگویا، تاراگونا و مریدا برویم. در مالاگا و ساگونت، ما می توانیم آمفی تئاتر را تحسین کنیم. همچنین بسیاری از بناهای سکولار قرون وسطایی در اسپانیا وجود دارد. بسیاری از آنها ماهیت دفاعی دارند. اگر به معماری این دوران علاقه مندیم، حتما باید برای دیدن قلعه معبد به پونفرادا برویم. آلکازار معروف واقع در سگویا نیز شایسته توجه است.

با صحبت از معماری اسپانیایی، نمی توان سبک گل را فراموش کرد که در قرن پانزدهم به سبک گوتیک موجود در اسپانیا ظاهر شد. ویژگی بارز آن استفاده از زیور آلات بسیار غنی است. که در قرن پانزدهم به سبک گوتیک موجود در اسپانیا ظاهر شد. ویژگی بارز آن استفاده از زیور آلات بسیار غنی است. که در قرن پانزدهم به سبک گوتیک موجود در اسپانیا ظاهر شد. ویژگی بارز آن استفاده از زیور آلات بسیار غنی است.

در مورد خود سبک عربی، ساختارهای زیبایی هنوز در جایی که زمانی خلافت قرطبه بود حفظ شده است. چیزهای بسیار مورد استفاده از زمان باقی مانده است، مانند طاق نعل اسبی، با تزیینات متعدد که جلوه ای منحصر به فرد به سبک ساخت و سازهای مذکور می بخشد.

معماری رمانسک
در معابد و صومعه‌ها در بخش بزرگی از اسپانیا، بیش از یک مکمل، پایه‌ای است که ترکیب عظیمی از فرهنگ‌های موجود در معماری اسپانیایی بر آن استوار است. ما نمی توانیم فراموش کنیم که مانند فرانسه، همچنین در اسپانیا نیز برای چندین دهه نفوذ زیادی از واتیکان و پاپ ها وجود داشت، که متضمن تامین مالی بسیاری از سازه های بزرگ است که همیشه مطابق با سلیقه کلیسا طراحی شده بودند.